Nu börjar det...

Konstaterade i morse att jag hade glömt bort hur man gör när man cyklar i snö. Förra året blev jag expert efter att ha cyklat varje dag (typ) i tre månader i en halvmeter snö. Men i morse märkte jag hur snabbt man glömmer! Det värsta var ju att det var sån slask-snö som gör att man far överallt på cykeln. Usch! Men det positiva var att det åtminstone var någon plusgrad så mina växlar funka (i måndags hade de frusit och jag fick cykla hela vägen till skolan i ettan...) och nu måste jag få in tänket på att ställa in växlarna på tvåan så jag inte ser ut som en mupp när jag cyklar. Fick trampa som en idiot för att komma framåt i måndags! Och nu snöar det igen. Kanske på väg att bli den där värsta vintern på 1000 år som det sägs att det ska bli, redan nu?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback