En bokhandel, flera boklådor?

Igår försökte Joni lura mej att bibliotek i plural hette boklådor. Alltså ett bibliotek, flera boklådor. Men så trög är jag faktiskt inte, så det gick jag inte på. Sen visade det sig att han sa fel o han menade att det va bokhandel i plural som heter boklåda. Men herregud. Är det verkligen så? Hur dålig fantasi får man ha? Vadå boklåda?! Det låter ju helt knäppt.

Jaja, idag har jag nästan skrivit klart hemtentan, har bara tillämpningsdel (diskussion) och lite putsning kvar. De borde jag kunna klara av imorrn! Skönt!

De va föresten nån som titta på vår lägenhet idag, o hon sa att hon gärna har kvar våra tapeter så förhoppningsvis kan vi lämna det som det är utan att behöva tapetsera om, vilket vi va lite oroliga för då tapeterna inte är diskreta direkt...

Joni har förresten fått dille på scones sen vi gjorde de i söndags! Han hade gjort de igår när jag kom hem från måndagsmiddagen o nu när han kom hem från träningen va de första han sa va kan vi inte göra scones ikväll? Jag hade för övrigt precis lagat mat men Joni mena att man behöver kvällsfika också. Okej.

Kommentarer
Postat av: Sister

Hahah! Ett bibliotek, flera boklådor. Bra fantasi! Ja, det låter ju helt knäppt med en bokhandel flera boklådor. Boklådor är ju nåt helt annat!!

2009-01-14 @ 12:55:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback