Back on track!

Efter lovet precis kände jag mig lite smått nervös med tanke på allt som skulle klaras av inom en snar framtid. De va statistik-tentan, kog. tentan, seminarium och kontakta psykolog för egenterapi. Det jag först o främst va nervös över va statistiken då tanken på att inte få börja termin 3 om denna inte klarades av låg o gnagde i mitt bakhuvud. När jag hade gjort den kunde jag andas ut ett tag för jag kände att det hade gått bra, men samtidigt visste jag ju inte säkert. Jag satte istället igång med kog.tentan som jag fick mer o mer panik över. Jag fattade ju inte vad jag skulle skriva om! Usch det va hemskt... Läste artiklarna till seminariumet och som tur är hade Hanna o Anna förklarat lite innan så jag behövde inte läsa så noga...
Igår på basgruppen började vi prata om egenterapin som skulle tas tag i nu till våren. De i min basgrupp hade redan kollat upp vem de skulle gå till (de flesta iaf) o de skrämde mej lite när jag fick höra att de flesta psykologer var upptagna! Hur skulle jag göra då? Jag tänkte ju inte åka till någon annan ort bara för ett 45 min lång samtal... RIngde som en idiot till alla på listan igår, men då de flesta inte svarade växte min panik lite extra... Fick till slut tag på en som dock var upptagen men som tipsade mig om någon hon jobbade med som var villig att ta emot psykologstudenter. Ojoj, va skönt de kändes! Ända till jag ringde o hon inte svarade. Jaha. Då kan väl inte hon heller då.

Men på kvällen när jag loggade in på studentportalen kändes det som om allt vände! Jag hade klarat tentan och till och me lyckats dra till med ett VG! Jag började tänka genom tentan som ska va inne idag och kom fram till att den faktiskt nästan är klar. Ja, dra på trissor, den är nästan klar! Höll precis på o putsade på de sista på tentan för en halvtimme sen då telefonen ringde. Psykologen! Yes! Hon hade tid till mej i vår så nu är det också fixat! Puh, äntligen kan jag andas ut igen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback