Djurens rätt i samhället?

Tittar på Insider just nu där de diskuterar pälsindustrin och de som gör allt för att stoppa den. Och då med betoning på allt. De verkar ju på riktigt helt totalt sjuka i huvudet. Självklart kan man tycka att pälsindustrin borde på ett sätt stoppas och att behandlingen av djur borde bli bättre, men att ta till metoder som hot, vandalisering och extrema demonstrationer verkar ju helt klart bara jävligt korkat. En person fick frågan om det verkligen är okej att trakassera, förfölja och hota en människa bara för att försöka få sin åsikt genom (och alltså stänga en päls-butik) och då svarar personen Ja men tänk alla djur som får lida, då kanske det måste bli så att någon lider för att få djuren att må bättre. Alltså, hur kan man säga så? Självklart ska inte djuren lida men vad är det som säger att en männsika ska lida i stället i så fall?!

Det var en person från DBF (Djurens Befirelse Front) i studion hos Aschberg och herregud är det enda jag kan sägas. Om man ska ställa upp i en diskussion kan det väl vara bra att man kan svara på frågorna?! Han blev till exempel ganska skakis när Aschberg frågade varför de inte gav sig på Scan istället, då de slaktar mååååånga fler djur än päls-handlarna. Det var tydligen en jobbig fråga.

Summan av kardemumman tycker jag är att självklart ska man aldrig plåga djur och jag är själv lite tveksam till vad jag egentligen tycker om att använda päls, men att gå så långt som att trakassera enskilda människor, sånt kan jag bara inte med. 

Kommentarer
Postat av: sis

Nu såg jag ju inte det här men skaffa ordentliga argument innan du ställer upp i en debatt!

2008-12-11 @ 12:51:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback